Ryöstöt
Sivu 1 / 1
Ryöstöt
MW:ssä on noteerattu viime aikoina, että erilaiset ryöstöt ovat roolipelaajien suosiossa. Tämä ei ole ollenkaan huono asia ja omien eventtien luominen onkin enemmän kuin sallittua. Tässäkin asiassa on hyvä olla olemassa muutamia rajotuksia, ettei ryöstöjä käytetä "rahantekoautomaatteina". Myös jokaiseen ryöstöön liittyy aina kiinnijäämisriski joko teon aikana tai teon jälkeen. Tässä osiossa kerrotut asiat ovat enemmänkin teon jälkeen olevia kiinnijäämisriskejä. Tässä osiossa kerrotaan myös minkäsuuruinen saalis on sallittu minkäkinlaisesta ryöstöstä.
Esimerkiksi lähikaupan kassasta saat tuskin aivan tämänsuuruista ryöstösaalista.
Kiinnijäämisriski
Kiinnijäämisriski määräytyy pääasiallisesti sen mukaan kuinka isompi saalis kohteessa on; mitä suurempi saalis, sitä suurempi mahdollisuus jäädä kiinni. Sääntö perustuu siihen, että isomman ryöstösaaliin paikat sijaitsevat yleensä keskusta-alueella tai muutoin tiheällä alueella, missä on paljon silminnäkijöitä, poliisipartiointia ja varakkaissa liikkeissäkin on yleensä paremmat turvajärjestelmät kuin jonkun ghettoalueen lähikaupassa. Kiinnijäämisriski arvotaan nopalla, jossa on kuusi silmälukua. Alla on kohta, missä ilmoitetaan ryöstökohteiden kategorian silmäluvut.
Eli esimerkiksi ryöstät paikan, minkä kiinnijäämisriskin silmäluku on 3. Silloin rollataan nopalla, jossa 3 lukua on kiinnijäämisen puolesta ja toiset 3 kiinnijäämättömyyden puolesta. Jos taas ryöstät paikan minkä silmäluku on 4, silloin rollataan nopalla, jossa on määritelty 4 lukua, joissa jäät kiinni teosta ja 2 lukua, joissa selviät teosta, eli kiinnijäämisen suhde on 4:2. Silmäluku 3:n paikassa kiinnijäämisen suhde on 3:3 eli 1:1.
Muista, että tämä sääntökohta on vielä keskeneräinen ja itseasiassa toivommekin kaikilta roolipelaajilta vielä tähän sääntöön parannusehdotuksia ja mielipiteitä, jotta voimme kehittää kiinnijäämis- ja saalissääntöä toimivammaksi.
Jaetaan ryöstökohteet alkuun kolmeen kategoriaan, jotka ovat A, B ja C.
A-luokassa on pääasiassa ryöstökohteet, joiden saalis on yleensä väliltä $0-$1000. Tarkoittaa käytännössä huoltoasemia, ruokakauppoja jne., jotka sijaitsevat hieman syrjemmällä ydinkeskusta-alueesta. Tämän luokan kiinnijäämisen silmäluku on 1-2.
B-luokassa on ryöstökohteet, joiden saalis on yleensä väliltä $1000-$10 000. Tällaisia kohteita voi olla esim. posti, hienot vaateliikkeet, pienet pankit, konttorit ja vaikkapa turvallisuusfirmat. Tämän luokan kiinnijäämisen silmäluku on 2-3.
C-luokassa on erittäin varakkaat ryöstökohteet, eli kaikki paikat joiden saalis on enemmän kuin $10 000. Ylärajaa ryöstösaaliille ei teoriassa ole, mutta pääasiassa kuitenkin pyritään siihen, että pysytään korkeintaan viisinumeroisissa luvuissa. Myös kuusinumeroisia ja sitä suurempia lukuja voidaan joskus sallia, mutta se vaatii jo ylläpitäjän suostumuksen. Tähän kategoriaan lasketaan isommat pankit, koru-, jalokiviliikkeet, arvonkuljetusryöstöt jne. Myös asekaupan murrot lasketaan tähän kategoriaan kuuluvaksi, mutta asekaupparyöstöt tässä eroaa siinä, että niissä rahallinen saalis on hyvin pieni. Tämän luokan kiinnijäämisen silmäluku on 3-5.
Koska kiinnijäämisen silmäluvuissa noppaluvut ei ole yhtä ainoaa niin luvun pienuuteen tai suuruteen voi vaikuttaa muutamia ingame-seikkoja, esimerkiksi jos ryöstö on hyvin suunniteltu ja toteutettu niin ylläpitäjän luvalla kiinnijäämisriskiä voidaan hieman pienentää. Ja vastaavasti jos ryöstö on aivan idioottimaisesti suunniteltu/toteutettu niin kiinnijäämisriskiä voidaan myös suurentaa.
Mitä jos hahmolleni kävi käry?
Sitten ei syytä huoleen. Kiinnijäämisnoppaa voi pyörittää myös jo ryöstön tapahduttua. Jos nopan mielestä jäät kiinni, silloin ingamessa poliisi saa selville hahmosi henkilöllisyyden, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että hahmosta täytyisi välittömästi luopua. Se tarkoittaa sitä, että poliisi etsii hahmoasi ja sinusta tuli juuri etsintäkuulutettu karkuri. Se tarkoittaa, että hahmosi täytyy piileskellä viranomaisia ja pysyä varjoissa. Etsintäkuulutettu hahmo ei voi mennä lentokentälle, risteilylaivalle tai muutenkaan ulkomaille yms jäämättä kiinni. Myöskään mitään kalliita ostoksia hahmosi ei voi juuri tehdä (esim. ostaa taloa tai autoa).
Esimerkiksi lähikaupan kassasta saat tuskin aivan tämänsuuruista ryöstösaalista.
Kiinnijäämisriski
Kiinnijäämisriski määräytyy pääasiallisesti sen mukaan kuinka isompi saalis kohteessa on; mitä suurempi saalis, sitä suurempi mahdollisuus jäädä kiinni. Sääntö perustuu siihen, että isomman ryöstösaaliin paikat sijaitsevat yleensä keskusta-alueella tai muutoin tiheällä alueella, missä on paljon silminnäkijöitä, poliisipartiointia ja varakkaissa liikkeissäkin on yleensä paremmat turvajärjestelmät kuin jonkun ghettoalueen lähikaupassa. Kiinnijäämisriski arvotaan nopalla, jossa on kuusi silmälukua. Alla on kohta, missä ilmoitetaan ryöstökohteiden kategorian silmäluvut.
Eli esimerkiksi ryöstät paikan, minkä kiinnijäämisriskin silmäluku on 3. Silloin rollataan nopalla, jossa 3 lukua on kiinnijäämisen puolesta ja toiset 3 kiinnijäämättömyyden puolesta. Jos taas ryöstät paikan minkä silmäluku on 4, silloin rollataan nopalla, jossa on määritelty 4 lukua, joissa jäät kiinni teosta ja 2 lukua, joissa selviät teosta, eli kiinnijäämisen suhde on 4:2. Silmäluku 3:n paikassa kiinnijäämisen suhde on 3:3 eli 1:1.
Muista, että tämä sääntökohta on vielä keskeneräinen ja itseasiassa toivommekin kaikilta roolipelaajilta vielä tähän sääntöön parannusehdotuksia ja mielipiteitä, jotta voimme kehittää kiinnijäämis- ja saalissääntöä toimivammaksi.
Jaetaan ryöstökohteet alkuun kolmeen kategoriaan, jotka ovat A, B ja C.
A-luokassa on pääasiassa ryöstökohteet, joiden saalis on yleensä väliltä $0-$1000. Tarkoittaa käytännössä huoltoasemia, ruokakauppoja jne., jotka sijaitsevat hieman syrjemmällä ydinkeskusta-alueesta. Tämän luokan kiinnijäämisen silmäluku on 1-2.
B-luokassa on ryöstökohteet, joiden saalis on yleensä väliltä $1000-$10 000. Tällaisia kohteita voi olla esim. posti, hienot vaateliikkeet, pienet pankit, konttorit ja vaikkapa turvallisuusfirmat. Tämän luokan kiinnijäämisen silmäluku on 2-3.
C-luokassa on erittäin varakkaat ryöstökohteet, eli kaikki paikat joiden saalis on enemmän kuin $10 000. Ylärajaa ryöstösaaliille ei teoriassa ole, mutta pääasiassa kuitenkin pyritään siihen, että pysytään korkeintaan viisinumeroisissa luvuissa. Myös kuusinumeroisia ja sitä suurempia lukuja voidaan joskus sallia, mutta se vaatii jo ylläpitäjän suostumuksen. Tähän kategoriaan lasketaan isommat pankit, koru-, jalokiviliikkeet, arvonkuljetusryöstöt jne. Myös asekaupan murrot lasketaan tähän kategoriaan kuuluvaksi, mutta asekaupparyöstöt tässä eroaa siinä, että niissä rahallinen saalis on hyvin pieni. Tämän luokan kiinnijäämisen silmäluku on 3-5.
Koska kiinnijäämisen silmäluvuissa noppaluvut ei ole yhtä ainoaa niin luvun pienuuteen tai suuruteen voi vaikuttaa muutamia ingame-seikkoja, esimerkiksi jos ryöstö on hyvin suunniteltu ja toteutettu niin ylläpitäjän luvalla kiinnijäämisriskiä voidaan hieman pienentää. Ja vastaavasti jos ryöstö on aivan idioottimaisesti suunniteltu/toteutettu niin kiinnijäämisriskiä voidaan myös suurentaa.
Mitä jos hahmolleni kävi käry?
Sitten ei syytä huoleen. Kiinnijäämisnoppaa voi pyörittää myös jo ryöstön tapahduttua. Jos nopan mielestä jäät kiinni, silloin ingamessa poliisi saa selville hahmosi henkilöllisyyden, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että hahmosta täytyisi välittömästi luopua. Se tarkoittaa sitä, että poliisi etsii hahmoasi ja sinusta tuli juuri etsintäkuulutettu karkuri. Se tarkoittaa, että hahmosi täytyy piileskellä viranomaisia ja pysyä varjoissa. Etsintäkuulutettu hahmo ei voi mennä lentokentälle, risteilylaivalle tai muutenkaan ulkomaille yms jäämättä kiinni. Myöskään mitään kalliita ostoksia hahmosi ei voi juuri tehdä (esim. ostaa taloa tai autoa).
Quentin Tarantino- Ylläpitäjä
- Retro-nick(it) : Stuiggeli
Viestien lukumäärä : 50
Liittynyt : 29.05.2013
Ikä : 20
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa