Hahmojen statsit, taistelu ja nopat (Beta)

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Hahmojen statsit, taistelu ja nopat (Beta)

Viesti kirjoittaja Serri lähetetty 11.02.14 14:06

Statsit
Ice Townissa on käytössä hahmoilla "statsit", eli taidot, ja ne ovat oleellisessa osassa hahmojen välisessä vuorovaikutuksessa. Statseja ei tarvitse huomioda vuorovaikutustilanteessa, vain jos se sopii molemmille osapuolille. Statsien lisäksi käytössä on myös raha. Nämä ilmoitetaan hahmon tiedoissa esimerkin 1:n tapaan. Statsit tarkoittavat vasemmalta lukien: voima, älykkyys ja onnellisuus (onnellisuus suluissa). Esimerkki 1:n hahmon statsit ovat siis voima 20, älykkyys 30 ja onnellisuus 50. Kaikkien statsien maksimiarvo on 50 (vartijoilla voi olla suurempi) ja älykkyydeen/voima yhteenlaskettu summa ei voi ylittää 50 pistettä.

Esimerkki 1: Andy Atkins 20/30 (50) $55



Voima
Voima on pääasiallinen taito hahmojen välisessä tappelussa. Sitä voisi myös kutsua taistelutaitona, sillä suuri voima ei välttämättä tarkoita hahmon olevan erityisen voimakas tai lihaksikas (vaikka useimmiten näin varmasti on). Pääsääntö on, että suurempi voima voittaa. Jos hahmon A voima on 50 ja hahmon B voima 49 niin hahmo A voittaa kamppailun. Kokonaisvoimaan vaikuttaa hahmon onnellisuus, sekä noppilla rollattu satunnaisvaikutus. Niistä lisää alempana, eli muista että voima voi taistelutilanteessa olla alhaisempi! Voimaa voi kehittää valvojien järjestämissä tapahtumissa (esim. kuntosalilla)

Esimerkki 2: Tim Smith 50/00 (50) $55 ja Bob Barrett 49/01 (50) 0$ tappelevat. Tim Smith voittaa, koska hänen voima on suurempi.

Jos tappeluun osallistuu useampi henkilö, käydään jokainen taistelu erikseen läpi 1v1 tappeluna.

Esimerkki 3: Tim (50/00 (50)) tappelee Bobia (49/01 (50)) ja Paulia (10/20 (30)) vastaan. Ensin katsotaan erikseen Timin ja Bobin välinen taistelu. Tämän jälkeen Tim vs Paul, jos Bob ei voittanut. Roolipelissä tappelu voi olla yhtäaikainen, mutta voimien vertailut ja noppaefekti (alempana lisää) suoritetaan aina erikseen!

Roolipeli pysäytetään taistelutilanteen laskemisen ajaksi. Kun tulos on saatu selville, roolipelaajat roolipelaavat niin että saadaan statsien mukainen lopputulos. Peli voi siis toisinaan olla erittäin hidastempoista ja tähän on sopeuduttava! Taisteluita saatetaan laskea tapahtuman aikana useampaan kertaan. Taistelun päätyttyä hävinneet hahmot menettävät rahansa voittaneille ja joutuvat sairaalaan.



Älykkyys
Älykkyys on statseissa keskimmäinen ja sitä voisi kutsua myös "vankilaälykkyydeksi", eli hahmon taitoa pärjätä vankilan eri tilanteissa omalla oveluudellaan. Suuri vankilaälykkyys ei siis välttämättä tarkoita sitä, että hahmo olisi muuten kovin viisas tai korkeasti koulutettu (vaikka useimmiten varmasti näin myös on). Älykkyyttä käytetään esimerkiksi vartijoiden tarkastuksien välttämiseen, aseiden rakentamiseen tai pokeripelin voittoon. Älykkyyttä vaativissa "mittelöissä" menetellään tappelun tavoin, eli suurempi älykkyys voittaa ja saa itselleen suotuisamman lopputuloksen. Älykkyyttä voi kehittää valvojien järjestämissä tapahtumissa (esim. oppitunnit tai shakki-kerho).

Esimerkki 4: Henryllä (20/30 (50)) on piilotettuna huumeita. Vartija Jenny (25/25 (50)) tekee Henrylle tarkastuksen, mutta ei löydä tältä mitään, koska hänen älykkyytensä ei siihen riittänyt!



Onnellisuus
Viimeinen tiedoissa ilmoitettu statsi on onnellisuus ja se on merkittävä tekijä vankilassa selviytymiseen. Onnellisuus määrittää hahmon maksimiarvon voimalle ja älykkyydelle. Jos hahmon statsit ovat 45/05 (35), tämä tarkoittaa että voima ja älykkyys lasketaan maksimissaan 35 pisteeksi.

Esimerkki 5: Harry (45/05 (35)) ja Don (37/10 (50)) tappelevat. Don voittaa, koska hänen onnelisuutensa sallii hänelle täyden voiman 37. Harryn voima rajoittuu 35:n, koska hänen onnelisuus ei ole sen enempää!

Onnellisuus nollaantuu joka KUUKAUDEN 1. PÄIVÄ KLO 05:00 (Suomen aikaa).



Nopat
Peliin lisättiin nopat, jotta peliin saataisiin satunnaisefekti mukaan. Jokaisessa vuorovaikutuksessa, jossa statsit ovat mukana, rollataan pelaajille noppia. Noppien silmäluvuista saa lisää statsia 10 pistettä per silmäluvun osoittava numero. Eli 1 = 10, 2 = 20, 3 = 30, jne.

Esimerkki 6: Kirk (11/15 (20)) ja George (20/24 (40)) pelaavat pokeria. Käytetään kuplanoppia rollaamiseen: Kirk saa 3 ja George 2, joten Kirkin yhteenlaskettu älykkyys on 15 + 30 = 45, Georgen älykkyys 24 + 20 = 44. Kirk voittaa pokeripelin.



Uusi pelaaja! Kun olet lukenut tämän loppuun ja sisäistänyt sen, voit lisätä hahmollesi vapaavalintaiset 10 pistettä!


Viimeinen muokkaaja, Serri pvm 24.02.14 11:43, muokattu 6 kertaa
avatar
Serri
Ylläpitäjä

Retro-nick(it) : Serri
Mies Viestien lukumäärä : 159
Liittynyt : 27.05.2013
Paikkakunta : Helsinki

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Hahmojen statsit, taistelu ja nopat (Beta)

Viesti kirjoittaja Serri lähetetty 14.02.14 13:46

Usean henkilön taistelua muutettu! Kysykää, jos jotain epäselvää tai ehdottakaa jos säännön/esimerkin voisi selittää selvemmin.

Serri kirjoitti:Jos tappeluun osallistuu useampi henkilö, käydään jokainen taistelu erikseen läpi 1v1 tappeluna.

Esimerkki 3: Andy (50/30 (50)) tappelee Bobia (49/40 (50)) ja Paulia (10/20 (30)) vastaan. Ensin katsotaan erikseen Andyn ja Bobin välinen taistelu. Tämän jälkeen Andy vs Paul, jos Bob ei voittanut. Roolipelissä tappelu voi olla yhtäaikainen, mutta voimien vertailut ja noppaefekti (alempana lisää) suoritetaan aina erikseen!
avatar
Serri
Ylläpitäjä

Retro-nick(it) : Serri
Mies Viestien lukumäärä : 159
Liittynyt : 27.05.2013
Paikkakunta : Helsinki

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa